loading...
پایگاه آموزشی تفریحی کمپنا
میلاد بازدید : 1174 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)

رادیو فردا و حامیان روحانی


بعد از مدتی چانه زنی و فشار ضد انقلاب بر عارف برای کناره گیری به نفع روحانی، وی که می دانست نمی تواند رئیس جمهور شود و با ماندن در صحنه فقط کینه اصلاح طلبان را به جان خواهد خرید، چرا که بعد از شکست حتمی شان، همه تقصیر را به گردن او و تن ندادن به ائتلاف خواهند انداخت، بدون اشاره به کناره گیری به نفع روحانی با دلخوری کنار گذاشته شد. حالا دشمن، شادمان از این ائتلاف اجباری، در خبری تحت عنوان "پس از اکبر هاشمی و محمد خاتمی، اشخاص و گروه‌های بیشتری حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کردند" که در تارنمایش منتشر کرده سعی می کند با نشان دادن حمایت گروهها و اشخاص بسیار! از روحانی، با علم به امید و اقبال کم مردم به وی و اصلاحات، حد اقل از شکست مفتضحانه اش جلوگیری کند.
به همین منظور می نویسد:
"شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، مجمع روحانیون مبارز، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، جبهه مشارکت ایران اسلامی، احمد منتظری و علی مطهری، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات حمایت کردند."
سپس می گوید:
"علی مطهری در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به نتیجه نظرسنجی ها(!) ، به روحانی رای می‌دهد. احمد منتظری نیز با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مردم با رای خود حسن روحانی را در عمل به وعده های انتخاباتی اش یاری کنند. مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم هم گفته است که بهترین راه برای کاستن از مشکلات، استفاده از «مکانیسم حقوقی جمهوریت» است و رای دهندگان با اصرار بر مطالبات خود می‌توانند به تدریج مسئولان را به پیاده کردن همه ابعاد حقوقی نظام وادار کنند".
که البته درباره حامیان روحانی ذکر چند نکته ضروری است:
۱- گروهها و اشخاص بسیاری که رادیو فردا حامی روحانی می داند تنها دو نفر و دو گروه است. شورای هماهنگی اصلاحات همان خاتمی و دار و دسته اش هستند و گروه جدیدی نیستند که حمایتشان از شخصی مقبولیتش را افزایش دهد. حزب مشارکت هم یک حزب منحله است که اصولاً فعالیتش غیر قانونی است. آن دو مجمع روحانیون هم عملاً موجودات جدا از یکدیگر نیستند. دو نفر مهم دیگر! هم مطهری و منتظری هستند که مواضع ضد انقلابی شان بر کسی پوشیده نیست.
۲- آقازاده مطهری در حمایت از روحانی اوج کمالات اندیشه یک سیاستمدار دانا و هوشیار را به نمایش گذاشته و دلیل حمایتش را "نتایج نظر سنجی ها" اعلام می کند! جدا از اینکه علامه مصباح فرمودند: خدا منتظر نتایج نظر سنجی نمی ماند، مسئله این است که آیا منظور ایشان از نتایج نظر سنجی، نتایج رادیو فردا و روزنامه های اسرائیلی بوده؟ (زیرا در نتایج نظر سنجی های داخلی که رقابت اصلی بین دکتر جلیلی و دکتر قالیباف است.)
۳- حمایت منتظری از روحانی در حالی است که دیدگاهها و اهداف اصلی وی در مناظرات مشخص شد. و مخصوصاً منش سازشکارانه در قبال استکبار در گفتارش مشخص بود. در واقع منتظری از مردم می خواهد با رأی خود غبار غم را بر چهره رهبر و خانواده هایی که عزیزانشان را برای حفظ انقلاب و امنیت کشور فدا کردند نشانده و ثمره خونهای پاک شهیدان را دوباره پای میزهای مذاکره سعدآباد به حراج گذاشته و به خیال خام خود کشور را از خطر دور کنند.
۴- مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز که روحانی مفتخر به حمایتشان شده راه حل مشکلات را «مکانیسم حقوقی جمهوریت» دانسته، اما نگفته این که گفته یعنی چه؟ جمهوریت منهای اسلامیت؟ یعنی جمهوری آمریکایی؟ اصولاً معنی جمهوریت را می داند؟
۵- آقایان مجمع روحانیون مبارز هم در حالی امروز حمایت خود را از روحانی اعلام می کند که در تاریخ پنجشنبه ۱۶ خرداد  ۱۳۹۲اعلام کرده بود:
"اصلاحات در این دوره از انتخابات یک کاندیدا دارد، نماینده تمام اصلاح‌طلبان عارف است، خود حسن روحانی نیز بارها گفته که اصلاح‌طلب نیست و مستقل به میدان آمده است!!! وی با اشاره به این نکته که در جبهه اصلاح طلبان هیچ فرد و یا گروهی مجبور! به کاری نیست افزود: اصلاح‌طلبان نباید فعالیت خود را منوط به اظهارنظر خاتمی کنند، شورای جبهه هماهنگی اصلاح‌طلبان کشور حامی عارف هستند".
حال سؤال این است چطور شده بعد از ۴ روز کل اصول را زیر پا گذاشته و حامی سرسخت روحانی شده و حتی مردم را تشویق می کنند که او را در رسیدن به اهداف سازشکارانه اش یاری کنند؟ چطور شده به یکباره فعالیت خود را منوط به اظهار نظر خاتمی کردند؟ چطور شد که چهار شبه روحانی اصلاح طلب شد و عارف مجبور به کناره گیری؟
 و آیا با این تفاسیر می توان سکان اداره کشور انقلابی را به دست کسی داد که خود و حامیانش با تعویض جهت باد مبانی خود را تغییر می دهند؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در سایت قرار بگیره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4105
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 107
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 260
  • بازدید امروز : 544
  • باردید دیروز : 1,523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 544
  • بازدید ماه : 10,165
  • بازدید سال : 96,675
  • بازدید کلی : 20,085,202