loading...
پایگاه آموزشی تفریحی کمپنا
میلاد بازدید : 670 سه شنبه 21 خرداد 1392 نظرات (0)

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد. اینکه پیش خودتان فکر کنید: «نکند با رأی دادن به نامزد گفتمان مقاومت٬ عملاً کشور را وارد ریاضت اقتصادی کنیم. نکند با رأی دادن به دکتر جلیلی٬ باعث شویم که تحریم‌ها علیه ایران بیشتر شود و با این وضع٬ گرانی‌ها بیشتر و معیشت مردم بدتر شود.»

به گزارش بولتن نیوز، این شائبه و تشکیک‌هایی از این دست٬ در روزهای اخیر بین مردم رواج پیدا کرده و نمونه‌ای از فعالیت‌های «جریان تردید» است که با پنهان کردن بعضی واقعیات و پر رنگ ساختن برخی مسائل٬ می‌خواهند در عزم ملت انقلابی ایران خلل ایجاد کرده و آنها را از عزت و پیشرفت دور سازد.

حال٬ آیا این ادعاهای طرح شده درست‌ند؟ آیا حقیقتاً مشکلات اقتصادی امروز ما صرفاً بخاطر تحریم‌هاست؟ آیا با پیروز شدن گفتمان مقاومت در رقابت‌های ریاست جمهوری٬ تحریم‌هایی قوی‌تر از این در پیش‌روی ماست؟ و ما را دچار ریاضت اقتصادی می‌کند؟

در جواب باید گفت آنهایی که چنین شائبه‌هایی را ایجاد می‌کنند٬ یا نمی‌دانند که حرف‌شان بی‌اساس است - که در این صورت واویلا - یا می‌دانند - که به احتمال زیاد می‌دانند - و تنها قصدشان این است که دست به تخریب نامزد گفتمان مقاومت زده و نداشته‌های خود را این چنین جبران کنند. زیرا کیست که نداند مشکلات اقتصادی ما٬ محصول سه عامل مختلف «ساختار اقتصادی معیوب»٬ «سنگ‌اندازی‌های سیاسی داخلی» و البته «تحریم» است.

اما خالقان این شایعات٬ با دو عامل دیگر مشکلات اقتصادی کار ندارند و تقصیر همه‌ی گرانی‌های اخیر را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند. در حالی که در طول همین یک سال گذشته٬ بسیاری از کارشناسان٬ حتی برخی از نامزدهای مستقل ریاست‌جمهوری عنوان کرده‌اند که در خوش‌بینانه‌ترین شرایط٬ تحریم‌ها بیش از سی‌ در صد در بروز وضع اقتصادی فعلی نقش ندارند.

به عبارت دیگر، خیلی بیشتر از تحریم‌ها، این «ساختار اقتصادی» کشور ماست که به ما آسیب رسانده و مگر غیر از این است که پیاده‌ نظامان جریان تردید، خود سال‌ها سوار بر همین ساختار بودند و بجای تعمیر آن، تحملش را بر مردم ایران تحمیل کردند. گویی می‌دانستند که چنین روزهایی در پیش است و این ساختار معیوب، بهترین وسیله است برای بازی با زندگی ملت صبور ایران.

و البته در کنار این ساختار اقتصادی معیوب، و خیلی کمتر از تحریم‌ها، این «سنگ‌اندازی‌های سیاسی داخلی» و مداخله‌ی غیر اخلاقی سیاسان خودی در بازار و معیشت مردم است که چنین تورمی را برای ما به ارمغان آورده است. احتیاجی نیست که حتما اقتصاد سیاسی خوانده باشی. کافی‌ست درکی مبتنی بر آن داشته باشی، تا معنی حرف سخنگوی کاخ سفید را که چند ماه پیش گفته بود: "برخی در ایران به ما می‌گویند که تحریم‌ها را بیشتر کنید" متوجه شوی.

حدود یک سال پیش بود که این قلم و بسیاری از دوستان و سروران دلسوز انقلاب اسلامی، نسبت به «پروژه‌ی منجی‌سازی» هشدار دادیم. پروژه‌ای که طی آن سعی می‌شد با مداخله‌ی سیاسی در اقتصاد کشور، وضعیتی را پیش‌روی مردم بگذارند که به واسطه‌ی آن، جامعه‌ی ایرانی تصور کند که پایداری بر روی گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت، راهی جز زندگی دائمی در شعب ابی‌طالب ندارد. و تنها یک جریان مشخص و نامزد منتسب به آنهاست که می‌تواند کشور را از این فلاکت نجات دهد.

و کیست که نداند از قضا، همین پیاده نظامان جریان تردید هستند که دستی هم در اقتصاد داشته و هر وقت که منافع‌شان به خطر می‌افتد، با دست‌کاری کردن پیچ‌های خراب دستگاه معیوب اقتصاد کشور، سعی می‌کنند تا جامعه را به سمتی که می‌خواهند بکشانند.

نمونه‌ی خیلی بارزش را می‌توان در بالا و پایین شدن ناگهانی قیمت ارز و سکه در روزهایی دانست که لیدر جریان تردید در محل ثبت‌نام ریاست جمهوری حاضر شد، تا با این عمل به من و شما بفهماند که «کلید» اقتصاد کشور، منحصراً در دستان ماست و منجی اقتصاد کشور – اقتصادی که خود این حضرات به این روزش کشاندند – ما هستیم و لاغیر.

که اگر به کسی غیر از ما روی آوردید، روزگارتان را از این هم بدتر می‌کنیم. اینجاست که آدم یاد حرف معاویه می‌افتد که بعد از بدست‌گیری قدرت و در خطاب به مردم شام گفت: من با شما و دین و دنیا‌ی‌تان کاری ندارم. با حلال و حرام‌تان هم کاری ندارم. در حکومت من آزاد به انجام هر عملی هستید. تا می‌توانید خوش و خرم باشید و قدر چنین سلطنتی را بدانید. فقط! فقط کاری به قدرت من نداشته باشید که کوچکترین عملی علیه حکومتم را با بزرگ‌ترین عمل جواب می‌دهم. (نقل به مضمون)

البته این روزها دیگر همه پیشرفت کرده‌اند و روزگار «رو بازی کردن» سر آمده. همان‌طور که امریکا برای ریختن خون مردم، دمکراسی را بهانه می‌کند، این حضرات نیز برای فشار آوردن بر مردم، تحریم‌ها را بزرگ جلوه می‌دهند تا هم به هدف خودشان برسند و هم دست به تخریب گفتمان مقاومت بزنند.

این وسط، من و شما هستیم که نباید چشم خود را بر روی واقعیات دنیا و کشور ببندیم. این من و شما هستیم که باید بدانیم دوران تحریم‌ها به سر آمده و اولاً تحریمی از این سنگین‌تر اصلاً وجود ندارد که علیه ما اعمال کنند و ثانیاً در دنیایی که بر اساس وابستگی متقابل است، سخن از تحریم، سخن از یک اقدام غیرمنطقی، غیراخلاقی و پر از ضرر است. – مگر غیر از این است که بیشتر از ما، این خود غرب است که با تحریم ما ضرر کرده –

و سرآخر، این من و شما هستیم که باید بدانیم این‌همانی تداوم گفتمان مقاومت با تشدید تحریم‌ها و اسف‌بارتر شدن معیشت مردم، یک رابطه‌ی سفسفطه‌گونه بوده که تنها هدفش، از بین بردن عزت ایران و اسلام است. ما باید بدانیم که بدی معیشت امروز ما، نه صرفاً به خاطر تحریم‌ها که بیشتر به خاطر ساز و کار ناسالم ماشین اقتصاد کشور و دست‌اندازی سیاسان بی‌اخلاق و قدرت طلب داخلی در مناسبات بازار است که این دوتای آخر، زیر سر کسی نیست جز همین پیاده نظامان جریان تردید، همین شائبه‌سازان پیرامون گفتمان مقاومت. پس دقت کنیم که علت مشکلات را اشتباه درک نکنیم. علت مشکلات فعلی ما در نزد کسانی‌ست که امروز، این علت‌ها را در زمین گفتمان مقاومت شوت می‌کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در سایت قرار بگیره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4105
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 107
  • آی پی امروز : 239
  • آی پی دیروز : 211
  • بازدید امروز : 901
  • باردید دیروز : 505
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 3,636
  • بازدید ماه : 8,999
  • بازدید سال : 95,509
  • بازدید کلی : 20,084,036